Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
Hoop. Dankzij Social Technologies in Business.

Hoop. Dankzij Social Technologies in Business.

Social Technologies in Business: Een boek van Isabel De Clercq en 14 co-auteurs over de digitale transformatie en de kracht van sociale technologie. Denk aan tools zoals Slack, Office365, Yammer, Twitter enz. Maar tools zijn slechts een doeltreffend middel. Het gaat over een dynamiek die uw werkbeleving grondig transformeert. Isabel De Clercq noemt het treffend de “Renaissance van het werk”. Het gevoel na dat u dit boek heeft verorberd? Hoop.

Lees verder…
Uw persoonlijk evenwicht als HR-leider - Votre équilibre personnel en tant que leader RH

Uw persoonlijk evenwicht als HR-leider - Votre équilibre personnel en tant que leader RH

De doorsnee manager in organisaties werkt hyperefficiënt en wordt druk bevraagd. Nieuwe media zorgen ervoor dat u overal bereikbaar bent en dat u altijd kunt interveniëren. We kennen allemaal collega’s die zich genoodzaakt zagen rustpauzes in te bouwen. Anderen voelen de permanenete druk als nefast voor de kwaliteit van hun beslissingsprocessen en de relaties met hun medewerkers. Wat doet u om duurzaam te werken en om de balans leven-werken in evenwicht te houden? Voelt u ook soms behoefte aan een digital detox?

Lees verder…
Klantgerichtheid - Orientation vers les clients (2)

Klantgerichtheid - Orientation vers les clients (2)

Rik Vera maakte het vandaag al duidelijk: klanten gelukkig maken doe je niet zonder gelukkige medewerkers. En niet zonder betrokken en creatieve medewerkers. Idealiter stuurt u medewerkers aan in functie van hoe klantgericht zij werken. Zelfs hun verloning kan daar gedeeltelijk van af hangen. Onhaalbaar ideaal of uitdagend streefdoel?

Lees verder…
Klantgerichtheid - Orientation vers les clients

Klantgerichtheid - Orientation vers les clients

Rik Vera maakte het vandaag al duidelijk: klanten gelukkig maken doe je niet zonder gelukkige medewerkers. En niet zonder betrokken en creatieve medewerkers. Idealiter stuurt u medewerkers aan in functie van hoe klantgericht zij werken. Zelfs hun verloning kan daar gedeeltelijk van af hangen. Onhaalbaar ideaal of uitdagend streefdoel?

Lees verder…
Flexibel verlonen - Rémunérations flexibles (2)

Flexibel verlonen - Rémunérations flexibles (2)

Dé trend inzake verloning is personalisering. In principe heeft de Wet Peeters het kader gezet. Bert Van Rompaey demonstreerde op dit congres dat het verder gaat dan de klassieke cafétariaplannen. Door de kans te geven loonpakketten te individualiseren, stuurt het bedrijf naar duurzaamheid en lange termijn inzetbaarheid.

Lees verder…
Flexibel verlonen - Rémunérations flexibles

Flexibel verlonen - Rémunérations flexibles

Dé trend inzake verloning is personalisering. In principe heeft de Wet Peeters het kader gezet. Bert Van Rompaey demonstreerde op dit congres dat het verder gaat dan de klassieke cafétariaplannen. Door de kans te geven loonpakketten te individualiseren, stuurt het bedrijf naar duurzaamheid en lange termijn inzetbaarheid.

Lees verder…
Leiderschap - Le leadership

Leiderschap - Le leadership

Er wordt nogal wat geschreven over ‘zelfsturing’ maar inmiddels is duidelijk dat experimenten niet overal succesvol aflopen. Toch wordt steeds duidelijker dat flexibele en klantvriendelijke organisaties moeilijk te verzoenen zijn met hiërarchische en centralistische structuren. Welk leiderschap hebt u voor ogen en welke bedrijfscultuur past daarbij?

Lees verder…
Flexibele organisaties – überisatie - Organisations flexibles – ubérisation (2)

Flexibele organisaties – überisatie - Organisations flexibles – ubérisation (2)

Vandaag is uw flexibele schil relatief beperkt. Morgen zal u misschien een beroep gaan doen op freelancers van uiteenlopende pluimage. Misschien zal u ooit gaan crowdsourcen, zoals Nokia: voor specifieke opdrachten lanceert uw organisatie een vraag via het web waarop freelancers wereldwijd kunnen intekenen. Wat betekent een en ander voor uw organisatie en uw talent management?

Lees verder…