Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

Zara opent pop-upwinkel die sollicitanten moet verleiden

Zara opent pop-upwinkel die sollicitanten moet verleiden

De retailsector heeft het tegenwoordig niet gemakkelijk om geschikt personeel te vinden. Ondanks de nog steeds hoge werkloosheidscijfers, ook bij jongeren, blijkt de vraag om ook op zaterdag of zondag te werken voor veel kandidaten een te hoge drempel te zijn. Inditex, de keten achter Zara, Pull & Bear en Massimo Dutti, probeert dit probleem te counteren met een pop-upwinkel in het station Amsterdam-Centraal. Op die plek is er enorm veel passage en het biedt mogelijke kandidaten de kans om anders te solliciteren dan anoniem online. Zonder afspraak kan daar worden gesproken over de mogelijkheden.

Talent Station

Voor het project is ook een webshop geopend onder de naam Talent Station. Op sommige dagen worden speciale events bij de winkel gehouden. Zo wordt uitgelegd hoe geïnteresseerden hun carrière met een parttime functie binnen Inditex kunnen ontwikkelen of wordt verteld over wat het inhoudt om manager bij het modeconcern te zijn. Voorts komen verschillende fashionbloggers op bezoek.
Andere retailers zouden volgens specialisten het voorbeeld van het concern moeten volgen. Retailkenner Rupert Parker Brady verklaarde aan het vakblad RetailNews. “Stop met het anoniem online solliciteren en durf in een winkelomgeving met een serviceconcept mensen zonder retailervaring te ontvangen en welkom te heten. Het zal veel gemakkelijker leiden tot het vinden van enthousiaste medewerkers.”