Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

Nederlandse retailer wil meer medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt

Nederlandse retailer wil meer medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt

A.S. Watson Benelux, de moedermaatschappij van Kruidvat en Trekpleister, wil de werving van medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt sterk vereenvoudigen.

De winkelketen maakte uniforme afspraken met 33 van de 35 arbeidsmarktregio’s. Zo wordt het wervingsproces veel eenvoudiger voor de ruim duizend Kruidvatwinkels en tweehonderd Trekpleisterwinkels in 380 gemeenten.

Uniforme voorwaarden

“Wij beschouwen het als onze verantwoordelijkheid om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te bieden. We focussen ons op de talenten die elke medewerker heeft en kijken vooral naar de mogelijkheden, niet naar de beperkingen", vertelt Jan Carel Uylenberg, directeur Human Resources A.S. Watson. “Veel bedrijven lopen tegen administratieve lastendruk aan door het versnipperde beleid in gemeenten. Met deze overeenkomst zijn arbeidsmarktregio’s van hun eigen afspraken afgeweken om voor A.S. Watson onder landelijke uniforme voorwaarden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te werven en te plaatsen." 

Om haar doelstellingen te realiseren, heeft A.S. Watson de handen in elkaar geslagen met het Schakelpunt Landelijke Werkgevers. “Werkgevers met vestigingen in verschillende gemeenten die mensen een met afstand tot de arbeidsmarkt in dienst willen nemen, willen uniforme afspraken kunnen maken met UWV en gemeenten. UWV staat voor het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen en verzorgt diverse uitkeringen.

A.S. Watson

A.S. Watson Health & Beauty Benelux bestaat uit de drogisterijketens Kruidvat, Trekpleister en Prijsmepper. A.S. Watson Benelux is onderdeel van de A.S. Watson Group (ASW). ASW bestaat sinds 1841 en is met inmiddels ruim 14.500 winkels in 24 markten de grootste internationale health & beauty retailer in Azië en Europa.