Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

Campagne op sociale media zet jongeren aan hun potentieel te benutten

Campagne op sociale media zet jongeren aan hun potentieel te benutten

De Koning Boudewijnstichting start de socialemediacampagne 'Impact' om jongeren van 12 tot 25 jaar te overtuigen om, ondanks hindernissen en tegenkantingen, hun potentieel te ontwikkelen. Jongeren, zo luidt de boodschap, hebben ongeacht hun “rugzak” en afkomst voldoende potentieel om hun eigen toekomst te maken en van waarde te zijn voor hun werkgevers.

Rolmodellen

De campagne gebruikt acht rolmodellen met een heel diverse achtergrond, die zich afzetten tegen fatalisme over het gebrek aan toekomstkansen. Ze brengen op authentieke wijze hun persoonlijk verhaal in korte films die op de sociale media zullen worden verspreid. Enkelen getuigen over de manier waarop ze kansen hebben gegrepen of een uitgestoken hand hebben aangenomen die hen op weg heeft gezet naar onder meer kansen op de arbeidsmarkt. 

Tegelijk loopt een oproep naar organisaties die kans maken op een ondersteuning van maximaal 10.000 euro voor een project waarin ze jongeren begeleiden en samen aan de slag gaan met hun potentieel. Ook honderd jongeren maken kans op duizend euro om hun potentieel een boost te geven.

Meer info op www.wijzijnimpact.be